Progression


lundi 13 février 2012

Vecka 1 / Semaine 1

Allt är bra, jag har bara tapat kitenoch brutit en stav efter 2 timmar tack till min oerfarenhet och svensk plötsliga storm.
Annars mår jag bra, fysikt pigg och vädret har varit ganska lungt och varmt mellan  minus 5 och minus 15. Jag har varit tvungen att förkorta mina etaper sedan helags var jag har märkt att jag kunde vara 2 dagar i förvägg i Storlien. Jag ska hämta Pierre och Elea,franska kompisar, på tåg station där. Det blir deras först vintertur! Utrustning passar bra, bara pulka beltet behövde att var fixat i Storlien, det är risken med hemmagjort pulkor (Tack Anna för hjälpen)!
Fiskfjell passar utmärkt med pulka, jag sällan använder korta stighudar.
Imorgon förtsätter vi norrut mot skäckerfjällen!

Nu bör funka SPOT GPS uppföljning här eller med länken under introduktions mening. (de behåller 1 vecka uppföljning))

Adrien



Tout va bien! J ai juste perdu mon kite et casse un baton dans la tempete surprise (12kmh et ciel bleu puis 55 kmh 5 minutes plus tard!) du a mon inexperience et aux tempetes subite Suedoises...Sinon je vais bien aussi bien physiquement que mentalement. J ai ete oblige de raccourcir mes etapes pour ne pas arriver 2 jours en avance car je recupere Pierre et Elea ce soir.
La meteo a ete sympa avec des temperatures clementes entre -5 et -15.
Le materiel va bien, mes ski a ecailles sont fantastiques et j ai rarement besoin des petites peaux de phoque sauf dans les montees tres raides. Hier j ai repare les coutures de la ceinture de pulka qui avait lache des deux cotes. C est le risque de fabriquer sa propre pulka (merci Anna pour l aide!).
Demain on poursuit a 3 le voyage sous la neige!

Maintenant le suivi avec la balise GPS SPOT marche! Ici ou avec le lien situe en dessous de  la phrase d introduction.

Adrien

1 commentaire:

  1. Hej Adrien!
    Kul att läsa din blogg! Vilket spännande äventyr du har gett dig in på! För oss som befinner oss på Nya Zeeland just nu, ter det sig en smula bisarrt med starka köldgrader, skidturer och kite! Vi har 25 grader varmt, och idag söndag var vi vid Ocean Beach och barnen surfade på sina boogie-boards i vågorna. Vi trivs bra, men planerar att komma tillbaka till Sverige i början av augusti.
    Lycka till med ditt skidprojekt!
    Alexandra med familj

    RépondreSupprimer